tirsdag 3. februar 2009

Born to be kjip



Tele2 er ekstreme i markedsføringen for tiden. I desember var det heavy selging på t-banestasjonene her i Oslo, med originale "pick-up lines" som f.eks. "Hei, vet du hvilken bane jeg skal ta til Majorstua?"... Nå er det slengt opp plakater med reklame overalt lignende den jeg har på bildet over. Og på Nationaltheatret stasjon i dag kunne jeg se denne sauen slengt på alle veggene.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner helt... Skal det være en slags morsom kobling mellom "cheap" og "sheep"? Et slags ordspill? Ikke særlig morsomt hvis du spør meg. Men nå har jeg ikke sett noen TV-reklamer med denne sauen ennå så det kan jo være at jeg skjønner mer da.

Tele2 mener altså de er "born to be cheap". Men ut fra erfaringen min og til flere bekjente og venner som har brukt Tele2 så kan jeg formidle at dette selskapet så langt ifra er billig. Jeg har aldri hatt så høye regninger som da jeg hadde Tele2 tilbake i 2004 eller når det var. Jeg har så å si hatt det samme ringeforbruket siden jeg fikk min første telefon i 1999. En del meldinger, noe ringing. Har aldri holdt tellinga. Hos Tele2 hadde jeg sjelden en regning på under 1.000 kr og flere ganger regninger på over 2.000 kr. For én måned! For meg er dette ekstremt mye. I dag, med OneCall har jeg sjelden regninger på over 300 kr, og som regel ligger det på rundt halvparten av det. Og da ringer jeg til og med utenlands av og til.

En kamerat av meg som hadde Tele2 fikk beskjed om at han ikke kunne laste ned bakgrunn/logo til mobilen sin fordi han ikke befant seg i Norge. Han var i Norges hovedstad. Jeg opplevde av og til krøll fordi meldingssentralen var i Sverige. (Det var i hvert fall +46 foran.)

Alt i alt vil jeg heller si at Tele2 er en operatør jeg aldri ville ha anbefalt til folk. Born to be cheap? Det tviler jeg sterkt på. Jeg har aldri fått "small bills" fra dette selskapet, og det var et helvete å si opp abonnementet.

Ingen kommentarer: