torsdag 20. november 2014

Unfriended for the first time

Tenkte dette var noe å dele med følgerne mine. For noen måneder siden hadde jeg en opphetet diskusjon på Facebook med en bekjent som er homeopat. Det førte til at vedkommende valgte å terminere "vennskapet" på Facebook. Det er faktisk første gang jeg opplever at noen gjør dette (pga. uenighet).

Da skrev jeg følgende statusoppdatering: 

Mistet en "venn" på Facebook i dag, fordi vedkommende ikke tålte at jeg var uenig i at vaksiner er styggedommen. Da tenker jeg bare "good riddance". Hvis du er så tett i nøtta at du sluker alt av konspirasjonsteorier og samtidig er med på å spre skremselspropaganda og regelrett feilaktige påstander, og prøver å motarbeide noe som faktisk HJELPER menneskeheten, så gjør det meg absolutt ingenting at du ikke er "venn" med meg lenger. Du er da indirekte og direkte delaktig i unødvendig utbredelse og spredning av lidelse. 
Det er synd at man ikke kan være uenig og kunne diskutere, uten at man av mangel på argumenter velger å heller fjerne en meningsmotstander som venn. The easy way out I guess... Bedre å leve i sin lille boble hvor alle er enige med deg, enn å tørre og bli utfordret og kanskje faktisk oppleve å se en sak fra ulike sider. 
Hvis du velger å dele artikler med tvilsomme kilder, så må du forvente at noen tar til orde og setter spørsmålstegn ved det. 
My two cents. Ha en fortsatt fin søndagskveld 8)
Det er jo en grei måte å renske opp i vennelisten også ;) 

Ingen kommentarer: