lørdag 1. januar 2011

Godt nyttår!


Foto: ap.no



Nytt år, ny blogg...


Hei, godtfolk. Takk for sist! Det er dessverre veldig lenge siden jeg sist skrev et innlegg i bloggen min. Sommeren og høsten 2010 har vært en ekstremt krevende periode i mitt liv så det er hovedsaken til dette. Både når det kommer til skole og privatliv har det mildt sagt vært turbulent og hektisk. Midt oppe i alt dette følte jeg at jeg ikke hadde tid til bloggingen, selv om jeg til tider nok hadde det. Det blir dessverre slik at når det stormer som verst rundt en så blir det til at man mister orken til å gjøre så mye når man endelig har litt tid for seg selv. I en lang periode sov jeg for eksempel på en sofa hos en kompis mens jeg var på leting etter ny leilighet. Jeg flyttet inn i en flott leilighet i Oslo sentrum 1. desember så alt har gått strålende. (All ære til min gode venn som lot meg kræsje på sovesofaen sin i 3 måneder. Du vet hvem du er. Jeg er evig takknemlig for det!)

Jeg er derimot tilbake nå og er glad for det. Jeg bestemte meg i begynnelsen av desember at jeg skulle slå til for fullt igjen med blogging på nyåret. Så her er jeg. Samtidig ønsket jeg en ny layout og et nytt navn på bloggen. Jeg endet opp med tittelen Esuritio som er latin og betyr sult. Det er ikke en tittel som kom som en åpenbaring fra oven. Meningen bak tittelen er at jeg (og sikkert de aller fleste andre mennesker også) sulter hele tiden. Det kan være det mest åpenbare, som f.eks. mangel på mat, men det er selvsagt andre former for sult jeg referer til. Hver dag sulter jeg i hovedsak etter kunnskap. Jeg ønsker hele tiden å lære nye ting. Jeg tenker og filosoferer en del over alt mellom himmel og jord. 

Jeg sulter også etter lykke. "Ultimately, we just wanna be happy," sier en av karakterene i en film jeg liker veldig godt. Og det er veldig enkelt sagt, men også veldig sant. Det aller meste vi gjør av gode og mindre gode valg er som regel basert på en søken etter lykke.

Listen kan bli lang. Jeg lar det være med disse to punktene foreløpig. 

---

Jeg håper at de som følger bloggen min ikke har gitt opp og at de igjen tar turen innom for å se hva jeg skriver. Takk for følget så langt. Håper dere fortsetter!

Ingen kommentarer: